Ett par av mina modeller kring lycka är baserade på Tony Hsieshs bok Delivering Happiness. Sedan har jag utvecklat dem djupare och gjort det till min egen del. I dagens video får ni en intervju med denna entreprenör och hur han fokuserar på att skapa lycka och glädje i sin kultur. Och jag kan förundras över hur deras arbetsplats påminner mig om den vi byggde på Navigatorcentrum i Sölvesborg. Där det kunde vara musikquiz och vattenkrig ena minuten för att i nästa ha djupa samtal om livet. Min filosofi som chef är att om jag får mina medarbetare att må bra, då kommer det speglas ner på bemötandet till kunderna/klienterna. Som genom det blir gladare, det studsar upp på mina medarbetare och som sedan sprider ännu mer glädje till mig. Som en flipperkula av glädje studsar den fram och tillbaka och lyckopoängen ramlar in. Det kräver sina människor att förstå att professionalitet inte handlar om strikthet. Det handlar om att förstå när du kan balla ur och när du ska vara seriös. För vi behöver båda på en arbetsplats. Titta på denna videon och känn om inte det hade varit lite roligare att gå till jobbet med en sådan arbetsplats.
Vi ses i en lyckligare och gladare morgondag!
Happy Cato